"Am cravata mea, sunt pionier..."

Publicat de A.N. | Etichete: , , , | Posted On vineri, 28 ianuarie 2011 at 1/28/2011 02:48:00 p.m.




Chestia asta imi aduce aminte de copilarie. De tovarasul si tovarasa, de Cornel Nicoara urland de pe terasa hotelului Ceahlau la sutele de copii cu esarfe.
2011 - Piatra Neamt

Parca aud in fundal: "Am cravata mea, sunt pionier
Si ma mandresc cu ea, sunt pionier
Flutura in vant, zalog de legamant
Intaiul meu cuvant..."

Drupo - malaxor de bani publici

Publicat de A.N. | Etichete: , , | Posted On at 1/28/2011 10:08:00 a.m.



Societatea Drupo se transformă, încet dar sigur, într- o mare gaură în care intră banii pentru diferite lucrări de întreţinere şi refacere drumuri sau deszăpezire, dar din care nu prea mai ies multe realizări. Ultima raportare făcută de ultimii doi directori (fostul şi actualul), scoate la iveală situaţia drastică în care se află cea mai mare firmă de construcţii drumuri şi poduri a cărui capital majoritar este deţinut de Consiliul Judeţean Neamţ.

În acest moment, datoriile firmei către bugetul de stat, furnizori şi bănci depăşesc mult de tot ceea ce ar încasa din mai toate lucrările pe care le-a executat sau le execută. Balanţa este total nefavorabilă pentru firma care, totuşi, câştigă în continuare cele mai multe licitaţii, dar care nu are lucrări.

Detalii mai multe aici


Am testat noul Passat

Publicat de A.N. | Etichete: , | Posted On marți, 25 ianuarie 2011 at 1/25/2011 09:44:00 a.m.



Passat 2.0 TDI, 140 cp Comfortline

Trebuie sa fii imbecil sa nu poti conduce aceasta masina.
Nu e cea mai fitzoasa, nu e cea mai puternica, fetele nu intorc capul dupa ea, dar cu toate astea m-a simtit foarte bine la volan.
M-am plimbat aproape doua zile cu ea si am reusit sa parcurg aproape 400 de kilometri.

Interior
Spre deosebire de modelul anterior, bordul este mai intim,
mai aproape de sofer si pasagerul din dreapta, iar liniile desenate de
designerii VW sunt ceva mai drepte, fara prea multe denivelari in care sa se
ascunda praful. Calitatea materialelor folosite e mai buna, iar plasticele au
tenta de piele si parca sunt ceva mai moi.
Butoanele care actioneaza diferitele comenzi (clima, radio, usi, oglinzi si
altele) sunt amplasate exact acolo unde trebuie si nu ai nevoie de lecitina
pentru a-ti aminti unde si ce anume actioneaza. Nu sunt multe, nu sunt
putine, am spune ca sunt exact cate trebuie. Nu trebuie sa le cauti, iar meniul
computerului de bord este intuitiv si nu ai tendinta de a "devia" de la
intentiile initiale.
Daca tot am ajuns la butoane, trebuie mentionat ca din acestea se actioneaza
multe comenzi care in trecut aveau nevoie de leviere sau cabluri. Foarte usor
actionezi frana de mana, iar daca esti obisnuit cu clichetul sistemelor vechi
vei avea ceva emotii cand "tragi" frana.
ESP-ul intra repede sin u te lasa sa –ti faci de cap. Cu ninsorile astea nici nu m-am gandit sa-l scot. La parcare nu esti ajutat doar de semnalele acustice, ci la acest Passat ai si o reprezentare grafica color, care iti da mura-n gura datele pentru a face orice parcare cat de
dificila ar fi, fara sa te zgaiesti peste umar sau in oglinzi.
Sistemul Start-Stop, cel care mi-a aratat masina mi-a spus "sa nu
va speriati daca vi se opreste motorul". La primul semafor am si oprit muzica sa urmaresc atent ce se petrece. Dupa ce am luat piciorul de pe ambreiaj, la cateva secunde s-a oprit
motorul, iar imediat ce am apasat pedala a pornit. Cei de la VW spun ca asa
vor sa te faca sa platesti doar atunci cand accelerezi. Au dreptate pentru ca la relanti consumul sare de 20 de litri la suta.

Cai destui, cuplu mare, drum mai trebuie

E pacat ca pe drumurile din Neamt nu poti "trata" o astfel de masina asa cum
trebuie. Nu am avut unde sa schimbam treapta a sasea, decat o singura data.
La motorul de 2 litri TDI, ala de doar 140 de cai putere, poti spune ca nu ai
nevoie de mai mult. E indeajuns de puternic pentru a depasi orice, iar
puterea se simte ...in tetiere, nu in pedala.
E rigida, iar antifonarea s-a facut nemteste, cu simt de raspundere, iar daca
nu esti atent nu-ti dai seama cand se opreste motorul. In curbe sta lipita, iar
sistemele de urcare in panta iti usureaza munca atunci cand mergi pe zapada
sau gheata.
Drumul de la Bicaz la Poiana Teiului nici nu l-am simtit, desi e facut
romaneste, cu mii de gropi ce nu mai pot fi ocolite. Suspensia este rigida, ca
la mai toate VW, dar de data asta parca nu o simti in sezut.
E mare, e foarte spatioasa cu pasagerii din spate, iar in portbagaj ar incapea
cumparaturile la toate gospodinele din bloc, plus vreo doua valize. Daca faci
contrabanda... e o optiune sa stii.
Unii spun ca e un facelift la vechiul model. Nu e doar atat. La motoarele
Diesel actuale s-a trecut pe sistemul common rail de injectie a
combustibilului facand ca la un motor de 2.0 TDI sa ai un consum mediu de
doar 6,1 la suta de kilometri (testat pe bune). E mai silentios si mai puternic si
se simte.
Concluzie: noul Passat de la VW este o masina ce poate fi condusa de orice
incepator, puternica, fiabila, economica si prietenoasa cu mediul.

Morala politica

Publicat de A.N. | Etichete: , | Posted On miercuri, 19 ianuarie 2011 at 1/19/2011 10:31:00 a.m.

Un tanar cioban se plictisea pazind oile pe langa sat. Ca sa se distreze a inceput sa strige "Aualeu, lupul, lupul...", iar satenii i-au sarit imediat in ajutor. El s-a amuzat copios pe faptul ca i-a speriat.
A doua zi a repetat isprava, iar satenii pacaliti pentru a doua oara s-au suparat si mai tare.
A treia zi a aparut un lup ce atenta la oile ciobanului, iar acesta a inceput sa strige tare: "lupullllllll...". Dar nu l-a bagat nimeni in seama.
Morala ar suna cam asa: Sa nu spui minciuni niciodata. (PARTIAL CORECT)
Varianta politicianista este : Sa nu spui aceasi minciuna de mai multe ori. (CORECT)

Ups, a mai luat foc una...

Publicat de A.N. | Etichete: , , | Posted On luni, 17 ianuarie 2011 at 1/17/2011 09:18:00 a.m.



M-am gandit sa-mi fac societate de asigurari.
Voi acoperi doar pagubele cauzate de orice altceva in afara de incendiere. Daca tot este cazul voi alcatui si doua pachete speciale.

- pachetul cafenea va cuprinde clauze speciale pentru: aruncarea cocktail-ului Molotov, stropirea cu substante inflamabile(in afara de spirt medicinal) si nu se vor asigura scaunele si mobilierul de culoare rosie cu fireturi aurii.

- pachetul auto va cuprinde clauze speciale doar pentru autoturismele din clasa SUV - VW Touareg, BMW X5, X6, Audi A8 si altele din aceasi clasa.

Despagubiri: pentru pachetul cafenea se ofera un mop cu galeata si doi metri patrati de sticla nesecurizata, in timp ce pentru pachetul auto se va oferi o bicicleta Pegas.
In ambele cazuri se vor da insigne cu reprezentarea unui pistol adevarat.

Azi dimineata, pe la 4 a mai luat foc un autoturism de lux VW Touareg. Masina apartine lui Vasile Chirila, zis "Coshon" si este un apropiat al familiei Mararu. Detalii mai multe veti avea in Realitatea de maine dimineata.

Cata nesimtire, cata josnicie si lasitate

Publicat de A.N. | Etichete: , , | Posted On joi, 13 ianuarie 2011 at 1/13/2011 09:28:00 a.m.

Yes, you were misunderstood mister Soric.

La momentul in care taberele erau impartite, imediat dupa moarte lui Mararu, am primit un telefon d e la un prieten, persoana publica, care dorea sa-si manifeste sustinerea pentru Soric. Mi-a spus ca el a lucrat foarte bine cu acest domn si ca nu crede ca ar fi avut ceva de a face cu interlopii din Neamt.
A urmat conferinta de presa, iar prietenul cu pricina m-a sunat din nou si mi-a spus ca-si retrage cuvintele de apreciere. L-am inteles.
Apoi a urmat asta :

Acum, dupa destituire, mister cel neinteles a ajuns repede la spital cu dureri de spate(nu in spate), doar doar o mai amana momentul in care va fi dat afara. Mi se pare cea mai josnica si mai neonorabila metoda pe care domnul din imagine a ales-o sa isi pastreze "onoarea".
Onorabil, domnule Soric, ar fi fost sa va dati demisia cu ceva mai multa vreme in urma. Acum nu mai poate fi vorba de astfel de termeni atat de indepartati de constiinta dumneavostra.

E vorba doar despre bani

Publicat de A.N. | Etichete: , , | Posted On miercuri, 12 ianuarie 2011 at 1/12/2011 02:56:00 p.m.


Maine se va vota bugetul judetului Neamt, iar daca cineva spera ca Pruteanu se va face dusman cu Stefan se insela.
O treime din toate fondurile merg la Piatra Neamt (deoarece are cele mai multe proiecte).
Impartirea se face in functie de n criterii. Unii au impartit judetul pe partide politice - 63% fiind PDL, 28% PSD, 6% PNL, iar restul nu mai conteaza.
Piatra neamt are 106.000 locuitori in timp ce in Neamt sunt vreo 562.000 de suflete.
Faceti si voi "calaculele" ca Horatiu Malaiele.
Incalecarea se va face maine in cadrul sedintei de Consiliu Judetean. Instructia este mama invataturii si a ascultarii, spun eu, si nu cred ca alesii PDL se ghideaza dupa alte reguli. Toti vor sa pape ceva.
Important este sa nu papi bataie sau dosare:))

Tripleta tiripleta de opozitie

Publicat de A.N. | Etichete: , , , , , | Posted On marți, 11 ianuarie 2011 at 1/11/2011 11:10:00 a.m.




Face cum face si nu dispare din peisajul politic nemtean. Este vorba de politicianul ultimului deceniu - Cristian Liciu.
In miscarile sale aleatorii parcurse de acesta politica nemteana si nationala, trecand de de la PNG cu batai si trambite, apoi la PSD pentru TV-ul care l-a pus pe gard, exclus, a ajuns la PC asa cum un caine lenes trage la turma mai mica.
Iata ca in acest moment este partener de discutie pentru Dorinel Ursarescu, nici el calare pe un partid mare, dar nu poate fi acuzat de ... nestiinta in ale politicii. De departe, tanarul Antochi, pesedist cu vechime va completa apoi tripleta opozitiei nemtene.
Eu le acord votul meu de incredere desiu ii cunosc pe toti trei.
Tripleta are de munca cu un PDL cariat de lupte interne (nu ma refer la "neintelegerile" recente tratate in stil harabagist dintre Pruteanu si Stefan), dar cu zvacniri stefanesti de mare valoare pentru tiriplicii ce inca mai tin la eticheta.
Sa-i vedem tata. Sa-i vedem ce si cum se inteleg, incotro o apuca si mai ales cu ce anume candidati vor veni in fata. Sa nu uitam ca trebuie unul pentru CJ. unul pentru Primaria Piatra Neamt si multi si marunti pentru forurile legislative.

P.S. Ma gandesc ca daca Liciu mai avea televiziunea, ce Voiculescu de Piatra era el pentru fostii colegi din PSD si mai noii din PNL.