Ei cu metrul noi cu milimetrul

Publicat de A.N. | Etichete: , , , | Posted On miercuri, 10 martie 2010 at 3/10/2010 09:30:00 a.m.


China spune ca va construi o linie de cale ferata pentru trenuri rapide care va strabate pana in Londra. Si mai sustin chinezii ca vor face asta in urmatorii 10 ani.
Mai Boc, crezi oare ca in acelasi interval de timp vei termina 200 de kilometri de autostrada in Romania? Voi ce credeti?
Acest tren ce atinge viteze de 350 de km/h pe sine magnetice este inventat de Germani, se numeste Maglev. In ultimii 5 ani s-au construit cai ferate suspendate intre cele mai importante provincii chineze. Mii de kilometri. Ia aminte Berceanule.

Adevarul titreaza: "Trenul de mare viteză care va ajunge la Londra, de pildă, va trece prin India şi Pakistan, iar apoi va traversa Europa de la est la vest, trecând prin ţările din sud. O altă linie va pleca din Beijing, va străbate Rusia şi va ajunge până în Germania, unde se va racorda la liniile de TGV deja construite. A treia magistrală va completa reţeaua din Asia, urmând să traverseze Vietnamul, Thailanda, Burma şi Malaysia.

În decembrie 2009, China s-a alăturat clubului de elită al ţărilor care proiectează şi construiesc aşa-numitele „trenuri-glonţ", cunoscute şi sub numele de maglevuri (cu levitaţie magnetică), alături de Japonia, Franţa şi Germania. La doar două luni după botezul primului tren de acest gen produs în China, guvernul de la Beijing anunţa că cele 17,1 miliarde de dolari care s-au cheltuit pentru construcţia liniei rapide Wuhan-Guangzhou şi-au dovedit eficienţa cu ocazia sărbătorii Anului Nou chinezesc, când trenul rapid a fost ocupat în proporţie de 98%. Compania Sifang Locomotive din Qingdao, provincia Shandong, produce locomotive care folosesc 12,7 kilowaţi/călător, faţă de 15 kilowaţi cât necesită celelalte tipuri construite în alte ţări".

Comments:

There are 0 comentarii for Ei cu metrul noi cu milimetrul

Trimiteți un comentariu