Am testat noul Passat

Publicat de A.N. | Etichete: , | Posted On marți, 25 ianuarie 2011 at 1/25/2011 09:44:00 a.m.



Passat 2.0 TDI, 140 cp Comfortline

Trebuie sa fii imbecil sa nu poti conduce aceasta masina.
Nu e cea mai fitzoasa, nu e cea mai puternica, fetele nu intorc capul dupa ea, dar cu toate astea m-a simtit foarte bine la volan.
M-am plimbat aproape doua zile cu ea si am reusit sa parcurg aproape 400 de kilometri.

Interior
Spre deosebire de modelul anterior, bordul este mai intim,
mai aproape de sofer si pasagerul din dreapta, iar liniile desenate de
designerii VW sunt ceva mai drepte, fara prea multe denivelari in care sa se
ascunda praful. Calitatea materialelor folosite e mai buna, iar plasticele au
tenta de piele si parca sunt ceva mai moi.
Butoanele care actioneaza diferitele comenzi (clima, radio, usi, oglinzi si
altele) sunt amplasate exact acolo unde trebuie si nu ai nevoie de lecitina
pentru a-ti aminti unde si ce anume actioneaza. Nu sunt multe, nu sunt
putine, am spune ca sunt exact cate trebuie. Nu trebuie sa le cauti, iar meniul
computerului de bord este intuitiv si nu ai tendinta de a "devia" de la
intentiile initiale.
Daca tot am ajuns la butoane, trebuie mentionat ca din acestea se actioneaza
multe comenzi care in trecut aveau nevoie de leviere sau cabluri. Foarte usor
actionezi frana de mana, iar daca esti obisnuit cu clichetul sistemelor vechi
vei avea ceva emotii cand "tragi" frana.
ESP-ul intra repede sin u te lasa sa –ti faci de cap. Cu ninsorile astea nici nu m-am gandit sa-l scot. La parcare nu esti ajutat doar de semnalele acustice, ci la acest Passat ai si o reprezentare grafica color, care iti da mura-n gura datele pentru a face orice parcare cat de
dificila ar fi, fara sa te zgaiesti peste umar sau in oglinzi.
Sistemul Start-Stop, cel care mi-a aratat masina mi-a spus "sa nu
va speriati daca vi se opreste motorul". La primul semafor am si oprit muzica sa urmaresc atent ce se petrece. Dupa ce am luat piciorul de pe ambreiaj, la cateva secunde s-a oprit
motorul, iar imediat ce am apasat pedala a pornit. Cei de la VW spun ca asa
vor sa te faca sa platesti doar atunci cand accelerezi. Au dreptate pentru ca la relanti consumul sare de 20 de litri la suta.

Cai destui, cuplu mare, drum mai trebuie

E pacat ca pe drumurile din Neamt nu poti "trata" o astfel de masina asa cum
trebuie. Nu am avut unde sa schimbam treapta a sasea, decat o singura data.
La motorul de 2 litri TDI, ala de doar 140 de cai putere, poti spune ca nu ai
nevoie de mai mult. E indeajuns de puternic pentru a depasi orice, iar
puterea se simte ...in tetiere, nu in pedala.
E rigida, iar antifonarea s-a facut nemteste, cu simt de raspundere, iar daca
nu esti atent nu-ti dai seama cand se opreste motorul. In curbe sta lipita, iar
sistemele de urcare in panta iti usureaza munca atunci cand mergi pe zapada
sau gheata.
Drumul de la Bicaz la Poiana Teiului nici nu l-am simtit, desi e facut
romaneste, cu mii de gropi ce nu mai pot fi ocolite. Suspensia este rigida, ca
la mai toate VW, dar de data asta parca nu o simti in sezut.
E mare, e foarte spatioasa cu pasagerii din spate, iar in portbagaj ar incapea
cumparaturile la toate gospodinele din bloc, plus vreo doua valize. Daca faci
contrabanda... e o optiune sa stii.
Unii spun ca e un facelift la vechiul model. Nu e doar atat. La motoarele
Diesel actuale s-a trecut pe sistemul common rail de injectie a
combustibilului facand ca la un motor de 2.0 TDI sa ai un consum mediu de
doar 6,1 la suta de kilometri (testat pe bune). E mai silentios si mai puternic si
se simte.
Concluzie: noul Passat de la VW este o masina ce poate fi condusa de orice
incepator, puternica, fiabila, economica si prietenoasa cu mediul.

Comments:

There are 0 comentarii for Am testat noul Passat

Trimiteți un comentariu