Ce ne mai spune Pinalty

Publicat de A.N. | Etichete: , , | Posted On luni, 28 decembrie 2009 at 12/28/2009 09:41:00 a.m.


Interviu cu Gheorghe Stefan, primarul municipiului Piatra Neamt
"Inca nu am ajuns acolo unde ne este locul!"

Primarul de Piatra Neamt este dezamagit de politica, de unii dintre colegii
de partid si inca nu stie daca va mai candida pentru un nou mandat. In
schimb s-ar intoarce cu placere la catedra si s-ar ocupa mai atent de fotbal.

A.N.: Mai aveti aproape trei ani de mandat. Care sunt prioritatile pentru
acest mandat?
Gheorghe Stefan: In continuare, prioritatile Primariei Piatra Neamt sunt
strans legate de fondurile europene. Avem, in acest moment, mai multe
proiecte depuse care sunt in stadii diferite de aprobare sau care au obtinut
finantare si pe care vreau sa le finalizez in perioada urmatoare. Sper ca de la
minister, de la doamna Udrea (Ministerul Turismului si Dezvoltarii
Regionale - n.r.) sa obtinem fonduri pentru realizarea liftului inclinat, care
are o valoare mai mica, dupa care si pentru telecabina de pe Cozla pe
Pietricica, care este un proiect mai amplu si mai costisitor.
A.N.: Ati afirmat in mai multe randuri ca este posibil sa nu mai candidati in
2012. Care este dorinta in acest moment? Mai candidati?
G.S.: Ca sa fiu sincer, in momentul de fata sunt nehotarat si sunt cam
dezamagit de politica. Am rezerve sa mai candidez pentru un nou mandat,
desi am alaturi foarte multi oameni care ma incurajeaza sa ma mai inscriu
odata in aceasta cursa, pentru un al treilea mandat. Trebuie sa ma gandesc
foarte bine si sa iau o decizie, dar probabil asta o voi face cu cateva luni
inainte de alegeri.
A.N.: Mi-ati spus odata ca nu veti mai candida in cazul in care vor fi oameni
de valoare care sa castige si sa preia conducerea municipiului. Care sunt
aceste persoane?
G.S.: Va spun sincer care este pozitia mea. De exemplu, printre oamenii la
care m-am gandit ca ar putea candida si castiga primaria sunt Ioan Munteanu
sau Razvan Bobeanu, de la PSD. Capabil sa conduca o primarie este si
Gheorghe Popescu, director la Ministerul Administratiei si city managerul
nostru, domnul Bogdan Puscasu. As mai putea gasi si alte nume, dar
deocamdata asa vad eu lucrurile, iar cei enumerati au si sanse sa castige
primaria.
A.N.: In cazul in care nu veti mai candida, ce anume va face Gheorghe
Stefan in continuare?
G.S.: Am fotbalul, de care m-as ocupa mai de aproape deoarece este o
chestiune de suflet pentru mine si pentru familia mea. Afacerile le voi lasa
pe planul doi pentru ca am ajuns la o varsta si am copiii care le pot prelua si
sa le duca in continuare.

Sondaj de opinie privind viitorul sensurilor giratorii

A.N.: Sensurile giratorii... Din cate se poate vedea pana in acest moment,
amplasarea acestora pare a fi o masura destul de nepopulara. Credeti in
rezolvarea circulatiei prin eliminarea semafoarelor?
G.S.: Nu stiu cat este de nepopulara, dar aceasta masura trebuie foarte bine
gandita de Comisia de Circulatie din cadrul Primariei Piatra Neamt. Trebuie
sa stiti ca si in tara si in Occident sensurile giratorii sunt cele care
deblocheaza circulatia. Trebuie gandit bine. Poate in unele zone ar fi
necesare si in altele nu. Acestea sunt amplasate provizoriu, iar dupa studiile
care se vor face, unele ar putea deveni definitive, in timp ce altele ar putea
disparea. La fel de bine pot aparea altele noi. Eu cred ca o parte dintre
acestea ar duce la fluidizarea traficului si ar fi mai utile decat semafoarele.
A.N.: Aveti de gand sa consultati si soferii din Piatra Neamt?
G.S.: Categoric. se poate face si un sondaj de opinie in randul celor care
circula, poate chiar al taximetristilor.

"Dezamagit de politica"

A.N.: Sunteti multumit de rezultatele obtinute in Neamt de PD-L, partidul pe
care il conduceti?
G.S.: Categoric ma simt nemultumit de rezultatele obtinute si, cum v-am
mai spus, acest aspect m-a dezamagit. In cazul in care nu voi mai candida
pentru un nou mandat la Primaria Piatra Neamt, ma voi retrage si din
politica.
A.N.: De ce dezamagit?
G.S.: Pentru ca oamenii in care am avut incredere si care au fost in jurul
meu la PD-L nu au activat cu sufletul pentru partid. Daca ar fi facut asa, PD-
L ar fi fost castigator asa cum a fost la restul alegerilor de pana acum. Acesta
este primul esec si ma doare sufletul pentru asta.
A.N.: Ati fost certat pentru rezultatele de la prezidentiale?
G.S.: Domnul Boc este un om foarte corect si cinstiti. Dupa turul doi mi-a
spus "Bravo Gigi, ai recuperat". In turul doi am redus diferenta fata de PSD,
numarul de voturi dintre cele doua tururi au depasit principalul
contracandidat. Cu toate acestea, pe total nu am putut recupera handicapul
din primul tur.
A.N.: Ce inseamna pentru dumneavoastra un om cu influenta?
G.S.: Sa fie respectat, sa fie o personalitate, un bun profesionist in anumite
domenii. Asa poate influenta o persoana pe cei din jur, prin valoarea
intriseca.
A.N.: Ce parere aveti despre presa din Neamt?
G.S.: Este un domeniu in care se face treaba buna. Cu toate acestea mai sunt
si derapaje. Sunt si ziaristi care pun patima in ceea ce fac si care au scris
lucruri neadevarate, descalificandu-se in acest fel in fata mea.
A.N.: E presa o unealta?
G.S.: Poate fi o unealta. Asta s-a vazut mai bine pe plan national. In general,
oamenii gandesc ca daca scrie la ziar sau apare la televizor o informatie, este
adevarata. Ei nu stiu ca in multe cazuri exista interese oculte si apar
informatii denigratoarea la adresa unui om, fara sa fie verificate si adevarate.
Cel mai bun exemplu este cazul domnului Basescu, care a fost prezentat
intr-un anumit fel de unele dintre posturile nationale, cum sunt cele ale
domnului Voiculescu, Vantu sau TVR.
A.N.: La 20 de ani dupa Revolutie, este Romania pe drumul cel bun? Am
ajuns unde trebuia?
G.S.: Eu cred ca nu am ajuns acolo unde ne era locul. Avem in continuare o
clasa politica care trebuie modernizata. Reducerea numarului de
parlamentari ar face sa avem mai multi oameni de calitate in Parlamentul
Romaniei si atunci ar face ca Romania sa intre pe drumul cel bun.

"Mi-ar place sa revin la catedra"

A.N.: In afara de fotbal, politica si administratie, pentru ce anume ar mai
trebui sa fie cunoscut Gheorghe Stefan?
G.S.: Eu sunt un fost profesor inginer si am ramas cu sufletul la profesia asta
de dascal. Chiar am multumirea sufleteasca a faptului ca multi fosti elevi s-
au realizat si unii chiar imi multumesc pentru modul in care am reusit sa le
implementez dragostea pentru disciplinele tehnice.
A.N.: Daca ar fi sa va intoarceti la catedra...?
G.S.: As face asta. Pentru ca imi place sa lucrez cu elevii, cu copiii. Poate nu
va puteti da seama cat de isteti si inventivi sunt copiii nostri.

"In criza - o oaza de bunastare la Piatra Neamt"

A.N.: Transmiteti ceva pietrenilor in prag de an nou.
G.S.: Transmit tuturor multa sanatate si noroc. Speram sa vina vremuri mai
bune in 2010, desi criza si situatia economica ne vor afecta in continuare. Sa
incercam sa cream in Piatra Neamt o oaza de bunastare.

Comments:

There are 5 comentarii for Ce ne mai spune Pinalty

Trimiteți un comentariu